Vietnam en Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Feike Jan Hoekstra - WaarBenJij.nu Vietnam en Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Feike Jan Hoekstra - WaarBenJij.nu

Vietnam en Thailand

Door: Feike Jan Hoekstra

Blijf op de hoogte en volg Feike Jan

15 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Bij deze mijn laatste update. De eerste verhaaltjes zijn al redelijk gedateerd..

Day 85 21-01-2014

Nadat Andrew en Louise vanuit Ho Chi Min in een keer door zijn gevlogen naar Hanoi, ben ik alleen met de nachtbus verder gereisd richting Nha Trang. Aangekomen in het hostel, kwam ik in een dorm met twee Nederlandse meisjes, Manouk en Hester waar ik inmiddels alweer 11 dagen mee aan het reizen ben. Na één nacht in het minder leuke kustplaatsje Nha Trang (alleen maar russen) te zijn geweest, ben ik samen met hun doorgereisd naar Hoi An. Hoi An, een heel leuk/sfeervol stadje dat voornamelijk bekend staat om haar kleermakers. Ik kon de verleiding dan ook niet weerstaan en loop nu met een op maat gemaakt drie delig pak in mijn backpack. Voor een prijs, waar ik thuis niet eens een stropdas zou kunnen krijgen.
Na een aantal maanden was het ook wel weer eens fijn om op een fiets te zitten, wat ons voornaamste vervoermiddel hier was. Ook zijn we een dag met de scooter er op uit geweest, wat een toch ook wel even de aandacht vereist. Samen met Manouk en Hester en nog een Nederlands meisje, Anika, twee scooters gehuurd om 60 km buiten de stad een tempel te bezoeken. Heenreis ging perfect en het was erg mooi om het platteland en haar bewoners te zien. Ook de tempel was het bezoeken waard. De terugreis liep echter iets anders dan gepland. Nog geen half uur onderweg en de scooter waar Anika op reed kreeg een lekke band. Aangezien Anika haar bus om 17 uur moest halen, is zij met Manouk op mijn scooter gestapt en ben ik met Hester achtergebleven bij een plaatselijke reparateur. Deze beste man wou maar liefst 2 miljoen Dong (70 euro) voor het vervangen van een binnenbandje, wat hier echt een maandsalaris is. Zonder dat hij Engels sprak hebben we hem toch duidelijk kunnen maken dat we dat niet konden en wilden betalen en hem zo ver gekregen de band te plakken voor een paar euro. We dachten verder te kunnen totdat het tweede probleem zich voordeed. De motor was ook niet meer van plan mee te gaan werken en sloeg om de kilometer af. Sta je dan in the middle of nowhere met nog 40 km te gaan. Ondanks mijn zeer beperkte kennis over scooters kreeg ik het onding toch steeds weer aan de praat, kilometer voor kilometer. Na een paar uur lukte ook dit niet meer en werd het laat en donker, gelukig werden we toen opgemerkt door een andere plaatselijke monteur die onze gehuurde scooter daadwerkelijk volledig heeft gedemonteerd. Na een uur kreeg deze held onze scooter gelukkig wel aan de praat en konden we dit avontuur ook weer afsluiten.
Na uiteindelijk 4 dagen in Hoi An te zijn geweest, doorgereisd naar het stadje Hue wat weer een beetje tegenviel, mede door het weer wat niet optimaal is de laatste dagen. Momenteel zit ik in de zoveelste nachtbus, waar de gebruikelijke verdachte pakketjes ook weer zijn ingeladen en dit keer zijn we zelfs in het gezelschap van een paar kooien met gezellige vogeltjes. Uit wanhoop hebben we vanmiddag valuum gehaald bij de apotheek, met de intentie om nu wel een keer te slapen. Op naar de hoofdstad Hanoi, trusten!

Day 91 27-01-2014

Alweer bijna een week doorgebracht in het Noorden van Vietnam. We zijn begonnen in Hanoi, waar we verbleven in een superchill hotel. De eerste paar dagen voornamelijk de stad verkent, gechilld en de vele winkeltjes die deze stad bezit bezocht. Een van de grootste trekpleisters hier in Vietnam is Ha Long Bay (wereldwonder bestaande uit 2000 eilandjes) wat 4 uurtjes bij Hanoi vandaan is. Na verschillende travel agencys te hebben bezocht hebben we dan ook een 3 daagse tour geboekt die ons leuk leek. Ik mocht als enige jongen met vier Nederlandse meisjes op pad, aangezien Ellen en Fleur die we hier hebben ontmoet ook meegingen. Onze tour begon met een busreis richting de haven van Ha Long Bay, hier aangekomen zijn we meteen op een van de vele houten boten gestapt die voor ons klaar lag. Na een lunch aan boort zijn we naar de paradise cave gevaren waar we een rondleiding hebben gehad. Vervolgens zijn we doorgevaren naar een floating village die we mochten verkennen met onze eigen kayak. De bedoeling was om die nacht op de boot te slapen, maar vanwege de inmiddels bekende slechte organisatorische vaardigheden van de Vietnamezen werden wij eerst naar Cat Ba Isand gebracht om daar in een hotel te overnachten. Savonds de karaokebar op het eiland opgezocht om foute nummers te zingen tot in de late uurtjes. De volgende dag stond een bezoek aan het Cat Ba National Park op het programma, hier een berg beklommen met een uizicht over het eiland. Smidags konden we ons tijd zelf indelen en zijn de dames voor een massage gegaan en heb ik een scooter gehuurd en daarmee het eiland verkent. Aan het einde van de middag zijn we weer aan boord gegaan, om hier savonds wederom met iedereen aan boot karaoke te zingen en te drinken. Na een nacht op de boot te hebben geslapen, was het tijd om aan onze tocht weer terug naar Hanoi te beginnen.

Day 101 06-02-2014

Na nog een paar dagen in Hanoi te zijn geweest heb ik het besluit genomen om de laatste weken van mijn reis nog in Thailand door te brengen. De planning was om naar Indonesie te gaan, maar vanwege het weer daar ben ik maar weer richting Bankok gevlogen. Het leuke daarvan was dat Heit en Aletta daar ook zaten en die dus nog even heb opgezocht. Na maanden geslapen te hebben in backpackershostels was het heeeel fijn om twee nachten in een luxe hotel te slapen, met zacht bed, goeie douche en zwembad op het dak. Na twee gezellige dagen ben ik naar Phuket in het Zuiden van Thailand gevlogen. Heel touristisch, maar wel een mooi strand en uitgaansleven. Hier heb ik zo'n 4 nachten geslapen in het super leuke Patong backpackershostel. Mijn volgende bestemming was het welbekende eiland Koh Phi Phi, hier heb ik Herre, Allard, Robin en Bernd opgezocht die voor drie weken in Thailand op vakantie zijn. Met hun heb ik mijn laatste anderhalve week van mijn reis doorgebracht, wat een zeer goede afsluiter was!

Day 109 14-02-2014

Mijn reis zit er zo goed als op, ik zit nu in Trang en vlieg vanmiddag naar Bangkok, vanuit daar vlieg ik morgen weer naar huis. 10 dagen geleden heb ik Herre, Allard, Robin en Bernd ontmoet op Koh Phi Phi, waar we voornamelijk van de mooi stranden, het weer en de amers (buckets) hebben genoten. We hebben een dag een tour gedaan met een longtailboot waarbij we naar Monkey Island zijn geweest en hebben gesnorkeld. Na het touristische Koh Phi Phi, was het tijd voor het rustige eiland Koh Lanta. Drie nachten in een bungalow op een mooi resort met zwembad en strand in de voortuin. Op onze gehuurde scooters rondgetourd en het National Park bezocht. Na Koh Lanta zijn we naar het verderop gelegen eiland, Koh Mook gegaan. Wederom een paradijs, waar in tegenstelling tot veel andere eilanden nog bijna geen touristen zijn te vinden. Onze kleine bamboohutjes waren alleen voorzien van een matras, maar dat heeft ook wel weer wat en het koste nog geen 3 euro pp. De eerste dag hebben we weer scooters gehuurd en rondgecrossed op de onverharde wegen van het kleine eiland. (5000 inwoners). De dag daarop kayaks gehuurd om een lange tocht te maken naar een afgelegen strandje en de bekende emirald cave. Vooral deze laatste was erg indrukwekkend, je vaart hierbij een grot in zonder ook maar iets te zien, om uiteindelijk uit te komen onder in een soort vulcaan, maar dan met water en zand (moeilijk te omschrijven). Voor de volgende dag hadden we een duiktrip geboekt bij een duikschool met Nederlandse eigenaresse. Twee duiken gedaan in het helderste water wat ik ooit heb gezien, tezamen met schildpadden, Nemo's, clownvissen en nog veel meer. Een perfecte afsluiter van mijn reis!

Na 110 dagen is het tijd om weer naar huis te gaan, waar ik ook wel weer heel erg naar uit kijk. Een reis die eigenlijk alleen maar hoogtepunten heeft gekend, waarin ik fantatstische mensen heb ontmoet en veel heb geleerd. Nu eerst nog een lange vliegreis en daarna is het tijd voor Stampot!? (hint)

xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Backpacken in Azie

Azie

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2014

Vietnam en Thailand

12 Januari 2014

Thailand, Cambodia en Vietnam

16 December 2013

Sri Lanka en Thailand

23 November 2013

India

14 November 2013

Eerste week in Nepal
Feike Jan

Actief sinds 26 April 2011
Verslag gelezen: 2002
Totaal aantal bezoekers 13515

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 16 Februari 2013

Backpacken in Azie

23 April 2011 - 30 Augustus 2011

New Zealand

Landen bezocht: