Thailand, Cambodia en Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Feike Jan Hoekstra - WaarBenJij.nu Thailand, Cambodia en Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Feike Jan Hoekstra - WaarBenJij.nu

Thailand, Cambodia en Vietnam

Door: Feike Jan Hoekstra

Blijf op de hoogte en volg Feike Jan

12 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad


Na lang wachten

Day 50 17-12-2013

Nadat ik Chiang Mai had verlaten ben ik met de nachtbus weer terug naar Bangkok gegaan. Na hier hier 1 nacht te hebben doorgebracht, ben ik de volgende ochtend richting Surat Thani in het zuiden gevlogen. Meteen daarna ben ik op de ferry gestapt richting het eiland Koh Tao. Ingecheckt bij Big Blue Diving en mij ingeschreven voor mijn Open water diving certificate. Na 4 fantastische dagen 'studeren' en duiken heb ik mijn certificaat behaald en ben ik zeker van plan om vaker te gaan duiken! Na 5 dagen wel erg jammer om dit fantastische eiland en nieuwe vrienden te moeten verlaten, maar Koh Phangan lag op anderhalf uur met de ferry op mij te wachten. Op het moment van schrijven ben ik alweer 3 dagenop Koh Phangan en heb ik een paar geweldige feesten achter de rug, waar dit eiland dan ook om bekend staat. The Nomad House, het hostel waar ik verblijf organiseert elke avond activiteiten en is zo goed als volledig bezet door Britten. Met hun ben ik dan ook naar de jungleparty en de halfmoonparty op het strand tijdens kerst geweest, gekkenhuis! Nu een paar dagen chillen en bijkomen om daarna oud en nieuw op het strand te vieren samen met 60 duizend mensen.

Day 69 05-01-2014

Na een geweldig oud en nieuw op Koh Phangan, gevierd met mijn nieuwe Braziliaanse vrienden, vond ik het absoluut niet erg om op 2 januari dit eiland te verlaten. Een leuke tijd gehad, maar het enige wat je hier kunt doen is uitgaan, waar ik wonder boven wonder na een tijdje ook wel een beetje klaar mee was. Samen met Daniel die ik op Koh phangan weer had opgezocht en een Engels stel Andrew en louise, die we op de boot hadden ontmoet, stond een lange reis richting, Cambodja op het programma. Na 27 uur bussen, boten en taxis en een bijzondere grensovergang van Thailand naar Cambodja aangekomen in Siem Reap. Siem Reap is bekend vanwege het grootste bouwwerk ter wereld, Angkor Wat. De volgende ochtend zijn we met z'n vieren en onze prive tuctuc chauffeur dan ook richting Angkor Wat gegaan om het eerste gedeelte van de vele indrukwekkende bouwwerken te bezoeken. De daaropvolgende dag om 4 uur sochtends opgestaan om de zonsopgang mee te maken. Erg mooi alleen jammer dat je dit dan weer moet delen met een paar duizend hyperactieve Chinezen, Japanners en Koreanen om je heen. Na de zonsopgang de rest van Angkor Wat bekeken, nu is het wachten op onze nachtbus richting hoofdstad Phnom Phen om daar onze reis te vervolgen.

Day 74 10-01-2014

Na een dag te hebben gechild en een beetje te hebben rondgekeken in de niet zo bijzondere hoofdstad Phnom phen stond voor de volgende de dag een bezoek aan de killing fields en het Tuol Sleng museum (museum van volkerenmoord) op het programma. Samen met twee Nederlands meisjes, Andrew en Louise en Daniel zijn we eerst naar het Tuol Sleng museum gegaan, een school die tijdens de oorlog vanaf 1975 als gevangenis heeft gediend. Een heftige ervaring als je weet dat er destijds duizenden onschuldige mensen zijn gemarteld en vermoord in deze kleine cellen. Ons volgende bezoek was aan The killing fields, zo mogelijk nog heftiger, aangezien hier minstens een miljoen mensen zijn gemarteld en vermoord en ze de schedels en botten nu hebben verwerkt in een herdenkinsmonument. Een dag die veel impact had, maar ook erg leerzaam was. De volgende dag ben ik vroeg met Daniel, Andrew and louise richting de kustplaats shinoukville gereisd, 2 dagen lekker op het strand gelegen en niks gedaan. Nu is het tijd om samen met Andrew en Louise mijn reis te vervolgen richting Viëtnam. Momenteel 'lig' ik in een oncomfortabele slaapbus om over 16 uur te arriveren in Ho Chi Min (Saigon). Er ligt gezellig een Duitser naast me die stinkt naar zweet.. :D

12-01-2014

Gister rondgestruunt in Ho Chi Min. Leuke maar wederom ook weer een chaotische stad, oversteken is hier elke keer weer een uitdaging. Vandaag zijn we naar de Cu Chi tunnels geweest, waar de Vietnamezen zich tijdens de Vietnamoorlog verscholen hielden voor de Amerikanen. Een ondergrondsgebied dat uit meer dan 200km aan super nauwe tunnels bestaat. 5 minuten in de tunnels was voor mij meer dan genoeg, en dat terwijl ze er destijds dagen in doorbrachten.

Morgen vertrekken Andrew en louise richting Hanoi om daarna terug naar Engeland te gaan. Mijn plan is om rustig aan naar het noorden te trekken, morgen vertrek ik waarsschijnlijk richting Nha Trang.

Goeie Jer

  • 12 Januari 2014 - 14:34

    Foppe:

    Jaa goeie jer, wie der wol iên? Je hebt het mooi daar hoor ik wel. Hier in Tynje idemdito, 1 groot feest. Eigenlijk wilden wij ook een waarbenjij bijhouden maar daar komen we vanwege alle ruige feesten en de spontane gezelligheid helaas niet aan toe.

    P.s. Ik heb nog niks gelezen over gouden budhabeelden, je maakt het voor ons zo wel erg spannend, wat we allemaal wel niet krijgen

    p.p.s Wie ha noch neat leazen hokker hokken sie der hawwe

    p.p.p.s Probeer ondanks je reis daar en de peperdure souvenirs genoeg geld over te houden voor de volgendeTtRriPp die op de planning staat: Sint Maarten.

    P.p.p.p.s. Belofte maakt schuld

    Relax your mind, enjoy the ride,

    Bengt (en een semi aanwezige Ingmer)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Backpacken in Azie

Azie

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2014

Vietnam en Thailand

12 Januari 2014

Thailand, Cambodia en Vietnam

16 December 2013

Sri Lanka en Thailand

23 November 2013

India

14 November 2013

Eerste week in Nepal
Feike Jan

Actief sinds 26 April 2011
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 13520

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 16 Februari 2013

Backpacken in Azie

23 April 2011 - 30 Augustus 2011

New Zealand

Landen bezocht: